Jumat, 29 Juli 2016

Rezekinya Sempit Ternyata Sang Suami Melakukan Hal Ini Kepada Istrinya. Mulai Sekarang Para Suami Jangan Lakukan Hal Itu Agar Rezeki Anda Di Lapangkan Oleh Allah. Sebarkan

Medianda – Sahabat media Setiap rumah tangga memang terkadang ada pasang surutnya rezeki, terkadang rezeki datang secara tak disangka-sangka dari mana, terkadang sudah berusaha mengais rezeki namun sulit mendapatkannya, bahkan terkadang sudah mendapatkan rezeki yang rutin tiap bulan dalam jumalh yang lebih dari cukup tapi masih tetap kekurangan.Naudzubillah..



Seorang suami mengadu rezekinya yang sempit. Semua serba tidak cukup. Terasa dunia ini sempit. Sudah usaha macam-macam. Semua cara sudah dilakukan . Hati pun terasa resah dan rasa ingin marah..kenapa yar ustadz? Abang ada ibu bapak lagi? Ibu ayah saya sudah tiada. Abang ada isteri tidak? Ada ustadz. Saya punya 3 orang anak.

Saya beri 2 kunci rezeki dan ketenangan datang dalam hidup kita. Sayang dan jaga isteri dengan baik. Dan jaga solat. Sebelum memulai kerja sholat 2 rakaat. Untuk apapun. Minta pada Allah dulu..

Dia diam termenung. Kemudian dia bicara apakah benar rezeki kita ada kaitan dengan isteri.
Jawab saya bagaimana keberkahan akan datang dalam hidup kita bila kita membuat sedih dan menyakiti orang yang setia dan berkorban meninggalkan keluarganya untuk bersama suami.sangkaan dan isi hati mereka doa yang kuat untuk kita..

Silaturrahim sebab rezeki terbesar. Allah janji rezeki dan umur berkah dengan jaga silaturrahim dan menyambungkannya.

Bila kita menyakiti kucing atau membohongi kucing pun kita akan merasa hidup ini tidak tenang sebab kita sedang berbuat salah. Begitu pula isteri kita. Bila mereka bahagia bersama isteri mereka. Saat kita menipu, menyakiti, menyusahkan pasangan, hidup jadi serba tidak kena...

Maka dari itu coba abang mulai dengan berbuat baik terhadap isteri. Mencintai dan menghargainya..


Setelah pertemuan itu, Tidak lama dia bertemu saya. Katanya ya Allah rezeki saya bertambah. Semuanya jadi mudah dan lapang. Hati saya tenang. Saya jaga hatinya dan hargainya. Saya buat apa yang dia suka..

Memang silaturrahim membuka pintu rezeki...inikan bersama isteri saya yang tercinta.

Dulu pernah ada seorang pedagang dia rasa kedainya dibuat orang. Kena sihir. Sudah berbuat macam-macam. Tapi tetap rugi. Dia bertemu saya. Saya katakan padanya abang berbuat buruk kepada isteri abang tidak?


Jawabnya ya ustadz. Saya tipu isteri saya. InsyaAllah saya betulkan. Selepas itu rezekinya berlimpah. Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibu bapak, isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar.

Nah itulah cerita singkat mengenai kehidupan rumah tangga yang rezekinya seret, ternyata penyebabnya berhubungan dengan perilaku suami ke istrinya. Semoga dengan adanya artikel ini dapapt membuka fikiran serta hati para suami untuk memuliakan istrinya dan rezekinya dilimpahkan oleh Allah. Semoga bermanfaat



Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
loading...